Den otroliga tomtevandringen. Del 21

             2011-12-21 @ 21:52:42

-Där borta! Jag ser något! Utbrast tomteflickan plötsligt. -Vart då? Vart då? Jag ser inte, sa Mulle och klättrade upp på tomtens huvud för att kunna se bättre. -Mulle gå ner! Sa Tomten som nästan ramlade av lejonet. -Oj förlåt, sa Mulle och satte sig igen. -Ja, jag ser det också, sa Hasse -Vad? Vad? Vad är det ni ser?! Sa Mulle igen. -Det ser ut som, hmm.. som... börjde Tomten. -En massa djur! Skrek Mulle och blev helt tills sig. -Åh! Snälla, snälla snälla Tomten! Kan vi inte gå på en liten safari tur? Snälla? Bad Mulle och hoppade upp och ner. -Hörru Mulle sluta hoppa så där! Jag får alldeles ont i ryggen av allt hoppande, sa lejonet. -Oj ursäkta mig herr lejon, sa Mulle och slutade genast att hoppa. -Du Tomten, när vi ändå är i Afrika kan vi väl passa på att ta en tur bland djuren? Sa Tomteflickan och tittade på Tomten med stora ögon. -Hm... Okej då! En liten tur.. Sa Tomten med ett brett leende. -Oh ja!!! Vilken lycka! Tänk va, Mulle mullvad på safari i Afrika! Oh vad de ska bli avundsjuka hemma i skogen, sa Mulle överlyckligt. -Okej allesammans, då bär det av på safari med lejon-expressen. Och se till att inte ramla av, det finna en hel del farliga djur här ute, sa lejonen och gick emot vattenhålet där alla djuren befann sig. Mulle visste inte vart han skulle titta de fanns alla möjliga djur åt alla håll. -Till höger kan ni nu se en flock Zebror som betar, sa lejonet och tillade: -De är mitt favorit djur om ni förstår vad jag menar, haha. -Vad är det där? Sa Mulle och pekade på ett gäng gråa stora djur som befann sig vid vattenhålet. -Flodhästar, riktigt trevliga, en de har ett jäklans temperamet! Sa lejonet. När de var framme vid vattenhålet bad lejonet de fyra vännerna att hoppa av en stund så att han kunde vila sig lite. De tittade sig omkring och var helt överväldigade av alla vackra djur så fanns runtomkring dem. Mulle, som hade fått syn på något i vattnet, gick fram för att inspektera vad det kunde vara. Men när han kom fram till vattnet var det plötsligt borta. -Konstigt det såg precis ut som ett par ögon, sa han, han ryckte på axlarna och vände sig om igen för att gå tillbaka till de andra när Plötsligt! Något tog tag i Mulle och slet ner honom i vattnet. -HJÄÄÄÄÄLP!!!! Tjöt Mulle. Tomten vände sig om och fick se Mulle försvinna ner i vattnet. -MULLE!!! Skrek han skräckslaget och sprang ner till vattnet och tittade sig förtvivlat omkring för att få syn på Mulle. Plötsligt dök Mulle upp ur vattnet igen. -Hjälp! Ett monster! Skrek han och försökte förtvivlat simma därifrån. Bakom honom dök det upp en stor hungrig Krokodil som just hade öppnat käftarna och snart skulle han sluka stackars Mulle. Men då hände det något oväntat. En stor elefant sprang ut i vattnet rakt emot krokodilen och slog till honom i huvudet med snabeln innan han plockade upp Mulle ur vattnet. -Du är säker nu lille vän.. sa elefanten och satte ner Mulle bredvid Tomten. -Att man inte kan lämna dig ut sikte ens för en sekund, sa Tomten till Mulle och tillade: -Åh tack så mycket!, till elefanten. -Glad att jag kunde vara till hjälp! Jag gillar inte att de där krokodilsnubbarna ger sig på små oskyldiga varelser som den här, sa elefanten och pekade på Mulle. -Jag har nog fått nog av safari, kanske är bästa att vi fortsätter, sa Mulle. -Ja du Mulle, det kanske är bäst, sa Tomten....

 

Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback