Den otroliga tomtevandringen. Del 7

             2011-12-07 @ 18:23:50
7:e December
Tomten och Mulle hade samlat nya krafter och påbörjade åter resan hem. När de kom ut ur ladugården som de hade övernattat i möttes de av ett tjockt lager snö. -Det har tydligen snöat hela natten, sa Mulle och tittade ut över gården. -Nu är ju frågan vilket håll vi ska åt? tillade han och tittade på tomten. -Där ser det ut som en bil har kört, så vi testar att gå åt det hållet, sa tomten och gick ut i snön. Tomten och Mulle började att gå längst vägen, de gick och gick och gick men de såg inget annat an snö, snö, snö. -Åh jag är så hungrig! sa Mulle efter en lång stunds vandrande. - Jag vet Mulle, jag är också hungrig, sa tomten -Det är ganska svårt att hitta mat härute i snön, sa tomten och tittade om han kunde se något längre fram. -Titta! Där kommer en bil! Sa Mulle och pekade åt det hållet de hade kommit ifrån. -Fort! Jag har en idé, sa tomten och tog fram sin säck. -Vad ska du göra? frågade Mulle men tomten svarade inte. Tomten drog fram ett rep ur säcken och sa: -Håll i mig Mulle! -Va?!Sa Mulle. -Håll i mig, sa tomten igen och tog tag i Mulles hand, precis då slungade han iväg repet som fastnade på bilens dragkrok. -Tjoho! Tjöt tomten nöjt när de flög igenom luften. Mulle höll sig stenhårt fast runt tomtens midja, livrädd för att tappa taget. Tomten drog sig, och Mulle, upp för repet så att de kom upp och kunde sätta sig tillrätta på stötfångaren. -Visst var det skoj Mulle? Sa tomten. Mulle såg mest livrädd ut och han hade fortfarande inte släppt taget om tomtens midja. -SKOJ!? Kallar du det skoj? Sa Mulle och tittade allvarligt på tomten. -Du kunde ha dödat mig! Tillade han. -Haha, skrockade tomten -Mulle du kan lita på mig, tror du att jag skulle göra något som skulle kunda skada dig? Nej du, jag hade läget under kontroll. Och Mulle, du kan släppa min midja nu.
Tomten och Mulle färdades långt och länge bak på bilen medens de pratade om vart den skulle föra dem. Det blev mörkare och mörkare och tillslut stannade bilen. Mulle och tomten hoppade av och tittade sig omkring. De hade hamnat i ett villaområde fullt med en massa hus. -Nu Mulle kan jag inte vara långt hemifrån! Sa tomten glatt. -Nej, men jag är desto längre hemifrån, sa Mulle och log. -Vart ska vi nu då? Frågade han tomten och tillade -Och säg inte att vi ska flyga mer igenom luften! -Haha, nej Mulle nu ska vi hitta lite mat. Tomten tittade sig omkring. -Där borta Mulle, sa han och pekade på ett fågelbord. -Oj! Har de uteservering här! Sa Mulle och sprang mot bordet av mat. Tomten och Mulle klätrade upp på bordet och åt sig så mätta att de somnade...
Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback