Den otroliga tomtevandringen. Del 9

             2011-12-09 @ 21:56:50
9:e December
Mulle vaknade upp och såg sig förvirrat omkring. Han befanns sig nu under en soffa och han hörde ett svagt ljud av röster ifrån rummet intill. Mulle smög sig dit för att titta, han kikade ut genom en springa i dörren och i kapprummet stod ett par kvinnor och pratade medens en liten flicka sprang runt och slängde saker omkring sig. -Men det är ju flickan från igår! Sa Mulle och spärrade upp ögonen. -Men vart är tomten? Han smög sig ut i kapprummet för att se om han kunde få en skymt av tomten. Men tomten syntes inte till någonstans, Mulle stod nu vid dörren alldeles intill den ena kvinnan som precis skulle gå ut genom dörren. Plötsligt drog något tag i Mulle och han for igenom luften och landade slutligen i kvinnans handväska. -Hur hamnade jag här?! Vad är det som händer? Kanske jag sover fortfarande? -Sssh Mulle! Sa en välbekant röst och då såg Mulle vem det var som hade dragit ner honom i väskan. -Åh tomten! Jag trodde jag hade tappat bort dig! Vad glad jag är att se dig! Sa Mulle och gav tomten en stor kram. -Men tomten vart har du varit? Jag har ju letat överallt efter dig. -Flickan tog med mig hem igen, men jag lyckades fly ifrån henne och gömde mig i den här väskan, sa tomten. -HAHA! Men tomten varför har du en rosette i håret? avbröt Mulle. -Jag vill  helst inte tala om det, sa tomten lite surt. -Jag tycker att du är väldigt söt i den, sa Mulle och försökte hålla sig för skratt. -Äh! Tyst med dig Mulle.
Efter en stund tyckte tomten att det var bästa att se ssig omkring lite och stack upp huvudet ur väskan. -Jag tror att vi befinner oss i någon slags mataffär, sa tomten. -Åh, det är ju perfekt! Vi kan väl hoppa ur, snälla tomten jag är så hungrig! Mulle och tomten hoppade ur väskan och hoppade ner i bröddisken.
Efter att ha ätit sig mätta sa tomten -Kanske vi ska försöka ta oss ut härifrån? Mulle nickade och de skuttade ner på golvet och kilade in under en hylla. De gick runt en lång stund i butiken, men hittade ingen väg ut. -Hur ska vi ta oss ut härifrån? Frågade Mulle, tomten funderade och såg sig omkring och fick syn på en hylla med tomtar. -Vi tar och frågar dem! Sa tomten och pekade emot hyllan. Tomten smög sig iväg till hyllan och klättrade upp till en söt liten tomte flicka. -Ursäkta mig damen, men kan du berätta hur man tar sig ut härifrån? Tomte flickan svarade inte så tomten frågade igen men fick inget svar. -Hon kanske är döv? Sa Mulle och började vifta och gestikulera med med hela kroppen. -Äh hon fattar ju ingenting, sa tomten surt och hoppade ner från hyllan. Mulle hoppade efter och försökte muntra upp tomten.
-HAHAHAHAHA!! Jag kan inte hålla mig längre! Hördes en röst från hyllan. Det var flick tomten som sa det och hon låg dubbelvikt av skratt. -Ooo ni skulle ha sett er själva! Herre vad roligt, sa hon och fortsatte skratta. Mulle skrattade han med, -Haha, hon är ju hel festlig! Sa han och tittade på tomten som såg allt annat än glad ut. -Äh! Fruntimmer! Sa tomten och la armarna i kors och vände ryggen till. -Men förlåt jag visste inte att du var en sån där känsligtyp, sa flick tomten och hoppade ner från hyllan. -Jag ska hjälpa er ut. -Vi behöver inte din hjälp tack! Sa tomten surt och gick sin väg. -Värst vad han var känslig, sa hon till Mulle. -Ja, men han har sina ljusa stunder också, sa Mulle till flickan. -Bäst att vi letar rätt på honom tillade hon och så gick de iväg för att leta efter tomten. Men han syntes inte till, de letade och letade. Tillslut hördes en röst i högtalarna som meddelade att butiken stängde. -Jahapp, sa flickan, -Då kan vi lika gärna vänta med letandet tills imorgon, han kan ändå inte ha hittat ut, sa flickan. Mulle och tomte flickan satte sig bland kökstillbehören och pratade...
Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback