En händelserik dag...

             2011-11-16 @ 22:00:10
Ja dagen idag har vart ganska händelserik fast att det är onsdag. Dagen började som vanligt med en zombie-liknande MalinO som staplade iväg till bussen, på stan i väntan på nästa buss upptäcker jag plötsligt att hela torget var fullt av glada poliser som vandrade omkring, eller ja kanske inte så många, men mer än vanligt i alla fall. Och då är frågan, vad gjorde de där? Ingen aning... Hörde någon nämna något om att de var en massa utländska högtuppsatta mäniskor här eller något. Vad vet jag? Men, men... Dagen fortsatte med en lung dag på praktiken, med massa busiga och glada barn. När det snart var dax för mig att gå hem får vi höra att det brinner i närheten! Och när vi tittade ut såg vi en brandbil i fullfart med att släcka en brand en bit bort. När jag gick till bussen kikade jag förbi där det brann, inte av nyfikenhet utan bara för att jag hade vägarna förbi, det såg ut som om det var något elskåp som brunnit eller något sånt. Sen när jag var uppe på stan igen var jag nära att bli påkörd av en bil som istället för att trampa på bromsen vid rödljuset, trampade på gasen!! Jag hade precis börjat gå ut i gatan och hann precis hoppa bak innan den skulle smälla in i mig. Istället körde bilen in i en cyklist och det blev kaos! Men det gick bra med cyklisten som tur var! Men jag kan säga att jag blev riktigt rädd! Om jag inte hade hoppat bak i tid hade det nog kunnat gått riktigt illa med mig och jag är glad att cyklisten klarade sig! Vissa borde inte ha körkort!
Jaha, det var lite från min dag det... När jag kom hem blev det att använda systers plutt som test elev med experimenten jag ska göra tillsammans med barnen imorgon, och han gillade det så jag hoppas de också kommer att tycka det är intressant och kul! ^_^
Nej, nu är det dax att gå och lägga sig, ska upp tidigt imorgon igen. Och jag hoppas att dagen imorgon ska vara lungnare!
Hoppas ni haft en bra dag!
God natt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback