Cancer?

             2013-08-18 @ 20:15:00
Den första jag berättade det för var självklart min pojkvän direkt efter undersökningen, men orden kom ut i en enda röra och både jag och han blev förvirrade. Det var ett riktigt chockbesked som ingen av oss var beredda på, vi var ju helt inställda på att det skulle vara Chron. Jag ringde min mamma och min syster innan jag ens hunnit smälta vad det var de faktiskt hade sagt att de hade hittat. Jag berättade att jag  hade en tumör och att jag skulle behöva opereras. Det blev nog ett chockbesked för dem också. När jag efter en stund smält det hela började jag googla på polyper och hamnade åter på 1177s hemsida där det stod och tjocktarmscancer och ändtarmscancer, jag tyckte fortfarande att det verkade konstigt att jag hade något av det då jag är så pass ung jämnfört med vilken åldersgrupp det oftast drabbar. Jag läste någonstans att det var ca 50% som överlever ändtarmscancer och det var då det började sjunka in och jag drabbades av panik och bara grät. Jag ringde min pojkvän som försökte lugna ner mig och sa att "det kan lika gärna vara godartat", jag blev lite lugnare. Men oron fanns fortfarande där, jag kunde ju faktiskt ha cancer...
 
 

Kommentarer
Postat av: malin hydén

men förhoppningsvis beror väl överlevnadsprocenten lite på att det ofta är såpass gamla som brukar drabbas! kroppen orkar kanske inte riktigt om man är 70 å drabbas! hoppas å tror att de kommer gå jättebra för dej iaf =)

Svar: Ja precis, tror det jag med. Är ju som sagt inte så vanligt i min ålder då kroppen orkar lite mer. Tror att personer över 70 har svårare att klara sig igenom en sån behandling.
malinoscrazyworld.blogg.se

2013-08-18 @ 21:09:09




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback