Hemorrojder?

             2013-08-16 @ 19:51:00
Under båda de tidigare besöken hade det pratats om att det skulle kunna vara hemorrojder, så jag tänkte att det kanske kunde vara det iallafall och att det var därför det blödde. Det fortsatte att blöda och under 2012 sökte jag igen, men den här gången för smärtor i magen. Läkaren som hade upptäckt att min blindtarm ömmade sa att det vore bra att vara uppmärksam på den smärtan och att jag skulle söka vård om jag fick ont. Jag fick den här gången träffa en ung tjej som var ganska nyutbildad som läkare. Hon undersökte mig och blödningarna kom på tal. Hon ville då göra en undersökning med proktoskop, vilket hon gjorde direkt. Hennes diagnos blev hemorrojder, fast hon inte kunde se några under undersökningen, och skrev ut medicin för det...
 
Ett proktoskop
 

Kommentarer
Postat av: malin hydén

fan va trööött man blir på folk!
hade endel blödningar ja me ett tag men de va när ja va gravid så de va ju antagligen hemorrojder gissar ja för nuförtiden är de lugnt! men när ja googlade på sånt när de pågick så vare nästan så min sambo skratta åt mej när ja läste upp olika saker de kunde bero på.. han tog mej inte alls på allvar! antar att många inom sjukvården är likadana... tänker att "jaja lillavän tro du de värsta men de är noog inget att oroa sej för" åså skickar dom hem en å glömmer bort! =(

2013-08-16 @ 20:33:17




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback