Väldigt intressant

             2013-08-15 @ 20:37:00
Efter att jag fått mina provsvar från första besöket kände jag fortfarande att det det var något som var fel, men jag vågade inte söka igen då det senaste mötet blev otrevligt och jag kände mig dumförklarad för att jag ens hade sökt vård. Blödningarna lugnade ner sig, så jag tänkte att det där vad-det-nu-var-för-något hade gått över, varför skulle jag då söka igen? Tiden gick och jag tänkte inte så mycket mer på det.
 
Några månader senare började det blöda igen, rejält den här gången och jag blev rädd. Jag ringde 1177 som tyckte att jag skulle ta mig till akuten direkt, men jag hade ingen möjlighet att ta mig dit då det var mitt i natten och ingen som kunde skjutsa. Blödningarna slutade igen, men jag ville ändå söka vård. Jag fick en ny tid på vårdcentralen och denna gång fick jag träffa en läkare och inte en distriktssköterska. Han tog mig mer på allvar och genomförde en mer ordentlig undersökning och tog fler blodprover. Läkaren kunde inte hitta något fel, mer än att min blindtarm var öm. "Väldigt intressant" var vad han sa om detta. Han föreslog att det skulle göras en koloskopi (eller "kolonoskopi" som han sa), och även detta var "väldigt intressant". Jag tyckte det lät bra att få göra en så ordentlig undersökning, men fick aldrig hem någon kallelse...
 
Väldigt intressant?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback