Du äter för mycket chips

             2013-08-14 @ 21:26:26
För drygt två år sedan började den här resan, men jag visste inte då hur jobbig just den här resan skulle bli. Det började med att jag upptäckte blod i toaletten, vilket gjorde mig fundersam eftersom jag aldrig varit med om det tidigare. Jag googlade och kom till slut in på 1177s hemsida där jag klickade runt och läste om alla möjliga saker det kunde vara. En tanke som slog mig när jag läste var att det skulle kunna vara cancer, ändtarmscancer närmare bestämt, eftersom det var det som stämde bäst överens med mina symptom. När jag sen såg att det var personer över 70 som fick detta tänkte jag att det nog inte kunde vara det iallafall. Men det som stod om blod i toaletten var att man skulle söka vård för det direkt.
 
Jag tog kontakt med vårdcentralen ganska omgående och fick en tid. På vårdcentralen fick jag träffa en dam som verkade väldigt skeptisk redan från början. Hon ställde frågor om mina matvanor och hon antog att jag åt dålig och fet mat. "Du äter för mycket chips" sa hon till mig, fast jag redan hade berättat för henne att jag sällan äter chips eller annan fet mat. Hon undersökte mig och jag fick lämna blodprover innan jag gick hem. Ungefär en vecka senare fick jag ett brev hemskickat där det stod att proverna såg bra ut och att jag borde ändra mina matvanor, det var även då jag fick veta att damen som undersökt mig inte var läkare utan distriktssköterska (vilket gjorde mig arg). Det visade sig att just under den här perioden hade vårdcentralen inga läkare till sitt förfogande då de allihop hade sagt upp sig...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback