Den otroliga tomtevandringen. Del 22

             2011-12-22 @ 22:52:27

De fyra vännerna hade färdats hela dagen och hela natten på lejonryggen. -Nu mina små vänner så måste jag be er att kliva av för längre än hit går jag inte, sa Lejonet. -Ja, tack så mycket för allt, sa Tomten och gled ner från lejonets rygg. -Det var mig ett sant nöje att lära känna er, sa lejonet och tillade: -Om ni fortsätter på den här vägen så kommer ni snart in till staden. -Tack igen och God Jul! Sa tomten och så gick de iväg längst vägen och lämnade lejonet efter sig.

De gick en stund längst vägen och kom snart fram till staden som lejonet talade om. De fyra vännerna smög igenom staden och försökte att inte bli upptäckta, för vem vet vad som skulle hända då? -Vart ska vi ta vägen? Sa Tomteflickan och tittade på Tomten. -Jag tycker att vi går in på postkontoret där borta och skicka hem oss i ett brev, sa Mulle lite tankspritt. -Där sa du något smart Mulle! Sa Tomten. -Va? Gjorde jag? Sa Mulle stolt. -Ja Mulle, det var en riktigt bra idé, om du och Hasse väntar här så springer jag och Tomteflickan in på postkontoret och fixar något att stoppa oss i, sa Tomten. -Okej, visst, inga problem, sa Mulle. Tomten och tomteflickan vände sig om och började gå. -Och du Mulle! Se till att inte hamna i knipa nu va? Är du snäll, sa Tomten innan de fortsatte gå. -Skulle jag hamna i knipa? Jag som är så försiktig, nej du inte någon knipa för Mulle inte, sa Mulle.

Det gick en stund och Mulle började känna sig lite rastlös. -Åh, vad tråkigt det är att vänta! Sa Mulle. -Ja, det var en stund sen de gick, de borde nog ha varit tillbaka tills nu. Mulle vänta här så går jag och ser efter, sa Hasse och knatade iväg mot postkontoret.

Precis när Hasse kom fram till dörren så kom Tomten och Tomteflickan ut. -Så nu var allt fixat! Vi hittade en lagom stor låda för oss alla fyra och portot är redan på, så nu är det bara för oss att hoppa ner så är vi snart på väg hem igen! Sa Tomten med ett stort leende. -Men vart är Mulle? Frågade Tomteflickan. -Därborta, sa Hasse och pekade, men ingen Mulle var där. -Vart har han nu tagit vägen? Sa Tomten och de tre vännerna sprang runt och letade överallt efter sin vän. Men ingen Mulle syntes till...

 

Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback