Akuten

             2013-08-19 @ 15:31:19
Dagen efter koloskopiundersökningen märkte jag att det hade börjat blöda väldigt mycket, mer än vanligt. Det fortsatte under hela dagen och till slut sa både min mamma och min pojkvän till mig att jag borde åka in till akuten och kolla upp det. Jag åkte in till akuten på kvällen, tillsammans med min pojkvän, där jag blev inledd i ett rum där jag fick lägga mig på en säng medan de tog blodprover på mig och satte en infart i armen. Sköterskan ställde frågor om blödningarna och sa att jag skulle säga till om det blödde mer. Hon frågade mig sedan om jag klarade av att gå själv in till ett annat rum, eller om jag ville bli skjutsad i sängen. Jag valde att gå själv. Jag blev visad till ett rum där jag skulle vänta på en läkare. Jag och min pojkvän försökte underhålla oss bäst vi kunde i det lilla rummet och efter någon timme kom en sköterska och knackade på. Hon meddelade att det var någon kille där ute som frågade efter mig. Vi sa till henne att hon kunde låta honom komma in. Sköterskan informerade då att man bara fick ha en person med sig, men att han kunde få komma in en liten stund. Det visade sig vara en av min pojkväns kompisar som ville se hur det var med oss. Han tyckte att läkaren borde komma snart och han underhöll oss en stund innan han gick igen. Några timmar senare, närmare bestämt klockan två på natten, kom till slut läkaren. Hon gjorde en snabb undersökning och sa att det verkade helt normalt och att jag kunde få åka hem igen. Runt tre var jag hemma igen och visste att jag bara skulle få sova några timmar innan det var dags att gå upp och ta mig till skolan... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback