Mellofinalen 2012

             2012-03-10 @ 19:30:50
Nu är det snart dax för Melodiefestival finalen! (Yey!)
Och ja, vad kan man säga om bidragen som tävla ikväll?
Man kan helt klart säga att de som röstar har väldigt speciell musik smak med en stor variation.
Alltså ibland undrar man vad artisten och de som röstade tänkte, och ibland är ett bidrag en självklar finalist.
De som tävlar ikväll är:

1. "Shout it out" – David Lindgren

En helt okej låt som faktskt är ganska riktigt bra. Syster sa att "han är en Danny men saknar utseendet", en väldigt bra berskrivning om ni frågar mig.


2. "Jag reser mig igen" – Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern

Ja vad ska man säga om den här låten? Thorsten Flinck... Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, förstår verkligen inte hur de som röstade på låten tänkte, (det kan ju inte tänkt alls). Själv är jag inte så förtjust i låten, tycker faktiskt att han är en aning läskig.


3. "Mystery" – Dead By April

En riktigt bra låt! Älskar att de blandar growl med finstämd sång! (Love it!) Tycker det är kul att de blandar in mer olika musikstilar än bara den klassiska schlagern. Jag skulle nog inte bli allt för besviken om den skulle vinna.


4. "Why Start a Fire?" – Lisa Miskovsky

En fin låt, en fin tjej, helt klart värd en plats i finalen.


5. "Baby Doll" – Top Cats

En låt som av någon anledning fastnar i hjärnan. Tycker faktiskt att den är ganska bra, och kul att en Rocka Billy låt kom med i finalen.


6."Euphoria" – Loreen

En favorit tippad låt, som jag tror har en stor chans att vinna. Tycker att den är riktigt bra! En av mina favorit låtar från hela Mello.


7. "Soldiers" – Ulrik Munther

En bra låt framförd av sveriges svar på Alexander Rybak! Tycker själv att den är riktigt bra.


8. "Mirakel" – Björn Ranelid feat. Sara Li

Hur tänkte de här? En författare som pratar sig igenom en låt, why? Hade kanske varit bättre om han satt en liten melodi på pratet..? Skulle helt klart skämmas om vi skickade iväg den här låten till Eurovision.


9. "Why Am I Crying?" – Molly Sandén

Jag gillar Molly, och låten är jättefin och personlig.


10. "Amazing" – Danny

En favorit! Riktigt bra låt med ett coolt framträdande och jag älskar att Danny är en artist som kan sjunga och dansa järnet samtidigt! Är glad att han kom till finalen trotts att hans framträdande i delfinalen inte var hans bästa pga att han var sjuk. Men ikväll får vi hoppas att han är frisk och att låten och dansen sitter som den ska!

Ja det här är mina tankar om bidragen som tävlar ikväll.
Ska bli spännande att se hur det går för de tävlande ikväll. ^_^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback