Chrons sjukdom

             2013-08-17 @ 16:06:00
Trots medicineringen mot hemorrojder fortsatte blödningarna att komma och gå i perioder. Jag började bli mer och mer osäker på om det verkligen var hemorrojder, med tanke på att de inte hade sett några under någon av undersökningarna och hemorrojder borde väl inte blöda så mycket? Under den här perioden hade jag inte så mycket tid att tänka på vad det kunde vara, det var mycket med skolan och de hade ju faktiskt sagt att det inte var något farligt. Tillslut började det blöda mer än någonsin och jag kunde inte längre bara gilla läget. I april 2013 sökte jag tillslut igen för blödningarna och fick då en akuttid på vårdcentralen, då jag fick träffa en läkare. Läkaren tyckte att "det var väldigt alarmerande" och ville undersöka mig ordentligt. Jag blev den här gången kvar på vårdcentralen i flera timmar då han genomförde undersökningar, tog blodprover och kontaktade endoskopimottagningen på sjukhuset då han misstänkte att det kunde vara Crohns sjukdom. De ville att han skulle genomföra en rektoskopi för att se om han såg någon blödning. Han tyckte sig se två småblödningar i tarmen och skickade en remiss till endoskopimottagningen...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback