Endometrios

             2013-08-30 @ 14:29:00
Som jag nämnde i föregånde inlägg så upptäckte läkarna under operationen förändringar i buken. Först trodde de att det kunde vara cancerna som spridit sig. De tog då vävnadsprover på förändringarna och skickade iväg på snabb analys. Analysen visade att det inte var cancerspridningar utan att det var något som heter Endometrios. Endometrios är livmoderslemhinna som finns utanför livmodern, exempelvis i buken. Om man har Endometrios så kan man få  ont i nedre delen av magen, starka menssmärtor, ont vid samlag, ont när man går på toa och svårigheter att få barn. Att de hittade detta i min buk kan förklara mycket av de smärtor som jag haft under många års tid. Dessa tog de självklart bort när de ändå höll på att operera så nu slipper jag förhoppningsvis dessa smärtor.
 
Efter operationen har jag tänkt på att jag faktiskt inte har särskilt ont alls i magen, nu när operationssmärtorna är borta, vilket jag annars brukar ha och har haft under många år. Jag har haft så mycket magsmärtor genom åren att jag tillslut sluatat känna smärtan utan istället enbart kännt konstant obehag med extrema smärtor till och från, ända tills nu. Det är som att alla smärtor som jag tidigare levt med bara har försvunnit och jag har inte längre några smärtor i nedre delen av magen. Detta kan ju även bero på att tumören är borta, men jag har haft smärtor i nedre buken redan innan jag började få smärtor från tumören. Om ni vill läsa mer om Endometrios kan ni gå in här eller här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback